maandag 16 mei 2011

26.04 Hohenau. 27 km

ik ga een dag eerder terug dan jessica en scaba. de enige mitfahrgelehenheit die we op het internet voor drie personen en hond naar wenen vinden kost 25 euro pp plus 10 voor de hond. ik neem een andere mitfahrt, 10 euro, jess en scaba komen een dag later met atilla naar hohenau. voor wenen moet er helaas nog een uur gegeten worden, dan gaan de snelzuege niet door wenen en moet ik een boemeltreintje naar ladendorf nemen, stap nog een paar keer fout uit, enfin, aan het einde ben ik pas om 17 uur op pad. rij op amira met amiral als handpaard. denk nog dat het weer goed blijft, laat daarom de regenkleren terug, met de spullen die atilla, jess en scaba later zullen ophalen. nauwelijks op pad, begint een onweer met heftige regen. geen lenzen in, door de bril zie ik bijna niets meer. en de weg blijkt toch veel langer te zijn als ik dacht, op de gps wordt niet alles goed aangegeven en sommige wegen lopen dood. de kaart valt een paar keer op de grond, in al het gedoe met flapperende regenponcho aan, amiral in een hand en de teugels in de andere moet ik ook nog afstijgen en dan zonder stijgbeugels, die hebben we vanwege het gewicht achtergelaten, weer opstijgen.... kort voor kettlasbrunn een brug die door een slagboom versperd is, kan er niet omheen en niet overheen. hier wordt het me even een beetje teveel. maar de rivier onder de brug blijkt droog te staan, weer afstijgen en erdoorheen. in de schemering kom ik aan. de staljongen wijst me 2 boxen, die echter 15 euro blijken te kosten. uiteindelijk staan de paarden gratis in de modder en regen buiten op omheind stuk. ik kan in de stube slapen, op de bank. volledig ko.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten