maandag 16 mei 2011

15.05 Terchova

de hele dag regen, vandaar dat we een dag niet willen lopen en gelijk een onderkomen zoeken. gesprek met jess hoe we verdergaan, ik heb zelfs overwogen alleen naar nederland terug te rijden, dan langs de tschechische grens, polen-duitsland naar de oostzee. dan in , moeten sowieso iets terugsturen. zodat we af en toe ook eens zelf op de paarden kunnen zitten.   en ik wil monder stress, meer ruimte voor mezelf. ik moet mijn weg hierin vinden. eergisteren in turie overnacht bij jerka, een totale paardenfan. bij een stal met 16 quarterhorses. Jerka doet endurance, met haar paard 80 km op een dag, maar ze wil de 160 halen. ze vindt het fantastisch dat we te paard rondtrekken, ook een droom van haar. ze vraagt of we samen een ronje op haar paarden willen rijden, jess wil nie, maar ik ga met haar een uurtje mee op een van de quarters, korie. fantastisch, graswegen, bergen op de achtergrond, volle gallop. was hier graag nog een dagje gebleven. we kunnen in de stbe slapen koken en douchen, winkel om de hoek.  volkgende dag naar dolna tizina gereden. op weg naar de brug over de rivier proberen we af te snijden, daar het volgende ongeluk, amira krijgt een tak tussen de achterbenen, raakt in paniek, begint te bokken en het zadel zakt natuurlijk elijk scheef. amira loopt tussen de takken en de bomen, en sleurt mij mee. weer zit de schrik er goed in, maar we hebben alletwee alleen maar een paar kleine schaafwonden. verder niks beschadigd.
in de stromende regen een onderkomen gevonden, in een appartement met de paarden aan de overkant aan het touw. warme douche, onze kleren worden gewassen, we kunnen koken. snachts slapen we toch maar in het hooi bij de paarden, we hebben gehoord dat de zigeuners hier paarden eten. morgen wachten we nog een dag op jean, dan rijden we waarschijnlijk een paar dagen samen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten