donderdag 9 juni 2011

20.05 Nova Bistrica


ergens aan de grens en dan naar Glinka
Een paar dagen bij Monika en familie, geweldig, we worden warm ontvangen, de paarden kunnen bij de schoonouders die ernaast wonen in de tuin. Wj kunnen in een mini-hutje overnachten, met hele kleine bedjes, was  ooit voor de kinderen (nu de man van Monika) opgezet. We kunnen op het iternet in dekelder. Jess en ik wachten op Jean, eigenlijk willen we de volgende dag verder. Maar Jean heeft die dag pech met zijn route-keuze, de weg is door bomen versperd, dus hij komt een dag later, dit zeer tot Jess's ergernis. Zo komen we nooit naar de baltische landen, in dit tempo, zo haar mening. Maar juist als ik in de tuin wil relaxen krijg ik een sms van Jean, hij is al in het dorp. Ik haal hem op, Jess is nog steeds niet over hem te spreken. Maar als hij er is s de stemming goed, ziet ernaar uit dat we op zijn minst samen naar krakow gaan. Maar de dag erna gaat het dan toch fout, deels mijn schuld, foute route gekozen. We lopen over een grenspad tussen Slowakije en Polen. Eerst gaat het goed, maar dan wordt het erg steil, voor Lisa met de bepaaking niet te doen. Dan krijgt lori een kollaps, zakt door zijn achterbenen. We draaien om en pakkn de eerst beste afslag naar beneden.  we vinden een hutje waar net plek voor drie is. weinig gras voor de paarden, ze staan verspreid langs het pad.
Jean besluit de volgene dag het langzamer aan te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten