donderdag 9 juni 2011

23.05 Hala Burasca


'sochtends afscheid van Jean, hij blijft een paar dagen in Glinka om zijn paarden rust te geven. Vind het jammer dat de groep zich opsplitst. maar al gauw blijkt dat alles opeens weer veel makkelijker gaat. Prachtige wegen, we komen op 1100 m hoogte. Wel vermoeiend, veel op en af. Het is weekend, iedereen is vrolijk. We komen door kleine bergdorpjes, mensen maken muziek. De Beskiden zijn prachtig. Uiteindelijk stoppen we bij een berghut. we mogen hier gratis blijven als we de douche niet gebruiken. Uitindelijk krijgen we eten, gebak, kaas, mogen douchen en zelfs binnen slapen. Ik prefereer toch de tent, fout, want er wordt de hele nacht door buiten bij een open vuur gezongen. Naast mijn tent. De weekendbezoekers spreken goed engels, zijn hoogst verbaasd dat we te paard door Polen trekken.  Dag later, niet al te goed weer. We zien hier veel werkpaarden die karren trekken, ook in het bos veel hoefafdrukken. Met de paarden wordt het hout uit het bos getransporteerd. Prachtige dieren, niet hoog maar zwaar gebouwd, met een eorme nek.
'savonds bij een familie, we kunnen weer in een soort kinderhut slapen, nu meer voor tieners. De paarden staan achter de tuin. ik wil de volgende dag met de bus naar Kudowa, daar een pools boedhistisch centrum bezoeken. Lama Chimi geeft teachings, ik heb ooit in Munchen een week les van hem gehad, geweldig. En ik wil de poolse sangha ontmoeten. Er komen ook vrienden uit Wenen, plan is dus dat zij wat spullen meebrengen, gaskartousche en brander, thermos, kleine dingen, en dat ze andr spullen van ons mee terugnemen. Nu we geen muidier meer hebben moeten we gewicht besparen. tot nu toe hebben we nog weinig op de paarden kunnen zitten. Ik sleep de vogende dag alle spullen mee naar het busstation, dan van Zywiec naar Kety, vandaar een bus naar Kudowa. Het ding doet er eeuwig lang over, 7 uur voor 300 km, maar het kost bijna niets. Ik wil een dag in het centrum blijven en heb dan weer een resdag voor terug nodig. Jess zal in de tussentijd met de twee paarden verder trekken, Amira als handpaard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten