donderdag 9 juni 2011

30.05 Swiniari


6:30 op pad, afscheid van Sceslav en Monika. verder over de dijk langs de Wisla. We volgen de Ambertrail toch maar niet, hoewel ik de tracks op mijn GPS heb. Het blijk veel makkelijker de dijk te nemen, de hele tijd gras en geen autos.  Het gras staat anderhalf meter hoog, mooi uitzicht.
Had vanochtend bij het opstaan een nieuw idee, voel me niet helemaal goed bij het aannemen van alle gastvrijheid... hoewel het voor Jess, die weinig geld heeft, een noodzaak is. Maar bij mij ligt het anders, heb jaren gewerkt en gespaard. Vandaar het volgende idee: het geld wat ik nu uitspaar wil ik doneren aan de lama's in Lapchi. Ik had al met Tara het idee solar cookers en een batterijlader te kopen, en daarvoor geld in te zamelen. Maar het is er niet van gekomen, had te weinig tijd en geen gelegenheid van de winter daarvoor iets te ondernemen. Dus nu maar zo, de mensen die ons uitnodigen, zijn, in ieder geval voor mijn deel, de geldschieters! Ik mis de tsampa in Lapchi en wil graag iets voor ze doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten